Alicja Kwade, 1979 Litres to the Beginning,

(Başlangıca 1979 Litre), 2010  

Arter'deki Kelimeler Pek Gereksiz sergisinden görünüm, 2019

Küratör: Selen Ansen

9E70566A-EABA-4F4A-B96F-EA43EEC7C873.jpe

İnanılması güç belki ama şampanya şişelerinin tozu ile oluşturulmuş bir yığınla karşı karşıyayız. Hem de 1979 adet kadar şampanya şişesinin tozlaştırılması ile oluşturulmuş bir yığınla!

Kwade; cam, taş, ağaç gibi alışıldık ve temel maddeleri sanat pratiğinde sıra dışı biçimlerde kullanarak izleyiciye çeşitli sorular yöneltiyor.

Camı hammaddesi olan kumun formuna sokarak izleyiciyi temsil üzerine düşünmeye yönlendiriyor. Parıltılı ve lüks bir hayatın sembolü olan şampanya şişeleri, 1979'un sanatçının doğduğu yıl olduğunu da hesaba kattığımızda sanatçının bir temsili olarak karşımıza çıkıyor. İzleyiciye, ''gördüğüne inanma'' der gibi olan bu çalışma, kendilik imgelerimizin bir illüzyondan ibaret olduğuna işaret ediyor olabilir. Oyuncu ve muzip, ışıltılı ve eğlenceli bir iş.

Elmas Deniz, Sümerbank, 2012

Arter'deki Kelimeler Pek Gereksiz sergisinden görünüm, 2019

Küratör: Selen Ansen

F81B9238-5969-4CB1-8E88-2626468B558B_edi

Sanatçı, bu işinde annesinin eşyaları arasında bulduğu 1986 tarihinden kalma bir Sümerbank poşetini uzun bir süre gündelik hayatında el çantası olarak kullanıyor. Poşet yırtılıyor; sanatçı poşeti dikip kullanmaya devam ediyor. Değersiz, bir kere kullanıp atabileceğimiz bir poşeti, sanki pahalı bir giysiymiş gibi onarıp tekrar tekrar kullanıyor sanatçı. Bu yaratıcı jest performatif bir sürece işaret ediyor.

98C5F215-A04F-4CA4-9C0D-12AFC68C514F.jpe

Arter'in Dolapdere'deki yeni yerindeki açılış programı sergilerinden 

Kelimeler Pek Gereksiz sergisiyle ilgili daha fazla bilgi almak için:

Arter: Kelimeler Pek Gereksiz

adresine gidebilirsiniz.

İşle ilgili olarak doğada kendiliğinden kaybolması mümkün olmayan bir poşetin onarılıp tekrar kullanılması pratiği üzerinden gezegenin geleceğine, sürdürülebilir iklim politikalarına dair ekokritik/ekolojik bir bakış öneriyor ya da​ kapitalizmin yarattığı tüketim alışkanlıklarının, tüketim kültürünün tek tipleştiren etkilerine karşılık, özgünlüğe ve yaratıcılığa vurgu yapıyor dememiz mümkün.

Birden fazla açıdan okunabilecek bir iş bu.

Kerem Ozan Bayraktar, Kepler - 1229 b

(Potansiyel Olarak Yaşanamaz Bazı Gezegenler), 2018

Akbank Sanat'taki Düzenli Delilik sergisinden görünüm, 2019

Küratör: Marcus Graf

3B1A43D6-452B-480E-8FDB-63B5FBA3383F.jpe

Uzayda yaşam var mı?

Doğru soru bu değil. En azından Kerem Ozan Bayraktar’ın Düzenli Delilik’te sergilenen işi Kepler - 1229 b  (Potansiyel Olarak Yaşanamaz Bazı Gezegenler) anlamlandırmak için. Doğru soru, “Günümüzde doğru bilgiye ulaşmanın yolu nedir,” olabilir. Güvenebileceğimiz bir bilgi kuramı hâlâ var mı?

 

Görseldeki gezegenler bilgisayar üretimi imajlar. Fotoğrafların altındaki, gezegenlerle ilgili bilgiler de rastgele üretilmişler. Yine de oldukça inandırıcı bir görüntü sunuyorlar. Çünkü, bilginin nasıl sunulduğu çok önemli ve bu görseller bu konuda oldukça yeterliler.

 

Düzenli Delilik, hakikat-sonrası zamanlarda insanın olası dünyayı algılama biçimleri üzerine düşünen ve düşündürten bir sergi olmuştu.

Akbank Sanat'ta 20 Kasım 2019 - 11 Ocak 2020 tarihleri arasında gerçekleşmiş olan Düzenli Delilik sergisi ile ilgili daha fazla bilgi almak için:

Akbank Sanat: Düzenli Delilik bağlantısına tıklayabilirsiniz.

F97C5DC8-F348-4EC5-858C-CB81BAEE32C9.jpe
Devamı yakında gelecek.